• MEDIARESOURCE
  • OPENPOLITICS
  • PARLAMENT TRANSPARENT
  • LESS HATE MORE SPEECH TINERII SE IMPLICA!
  • MEDIANRESEARCH
  • Home
  • Echipa
  • Pachete de lucru
  • Rezultate
  • Blog
  • Google Plus
  • Facebook
  • Youtube
  • RSS

  • ro
  • en

Tendinţe în moderarea comentariilor şi un set de reguli pentru orice comunitate online

autor Median Research Centre, 14 octombrie 2016

Un raport Median Research Centre – MRC prezintă tendințele de moderare a comentariilor pe 69 de site-uri din Europa și SUA și modul în care au fost dezvoltate „regulile de comentare” sau „regulile comunității” în cadrul proiectului „Less Hate, More Speech” pentru gsp.ro și tolo.ro (preluate apoi pe blogsport.ro și paginademedia.ro).

În elaborarea acestor reguli, am pornit de la principii de bază care să descurajeze agresivitatea verbală și intoleranța de orice tip și să încurajeze discuția, argumentele și diversitatea opiniilor. Am luat în calcul bunele practici observate la alte publicații și experiența de moderare din cadrul proiectului.

Iată principalele tendințe observate la eșantionul (nereprezentativ) de 69 de site-uri (26 din România) din cinci țări (Franța, Ungaria, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii și România):

  1. Site-urile preferă autentificarea utilizatorilor: majoritatea publicațiilor și platformelor online analizate (77%) obligă comentatorii fie să se logheze printr-o rețea socială, fie să își creeze un cont, iar email-ul e verificat în decursul acestui proces. Însă în România, jumătate din site-uri permit postarea de comentarii fără a impune astfel de condiții.
  2. Regulile comunității sunt prezente pe majoritatea site-urilor: cele mai multe publicații care găzduiesc comentarii au postat și reguli legate de ceea ce este permis și ce nu. Această practică este mai rară în România, unde 38% din site-urile analizate aveau comentarii dar nu și reguli pentru ele. Circa 40% din siteurile analizate stipulează clar că moderează comentarii; în cazul României procentul e de 19%.
  3. Interdicțiile din reguli, diferite în România vs. celelalte țări: majoritatea site-urilor românești ori străine care au reguli conțin interdicții legate de discursul instigator la ură ori discriminator (85%) și la limbajul ori imaginile vulgare (79%). Regulile publicațiilor românești tind să fie ceva mai sumare și mai preocupate de probleme precum spamul, trolling-ul sau vulgaritatea, decât de aspecte precum discriminarea, insultele ori atacurile la persoană.

Alte tendințe observate:

  • Cele mai multe site-uri preferă pre-moderarea: 41% din site-uri fac exclusiv pre-moderare (adică verifică unele comentarii sau toate comentariile înainte de publicare; 35% practică doar post-moderarea (verificări după publicare); iar 24% practică o combinație a celor două;
  • Utilizatorii cu o istorie bună pe site sunt privilegiați: 17% din publicații merg dincolo de sancționarea conținutului abuziv și scot în evidență anumite comentarii ori desemnează anumiți super-utilizatori ale căror contribuții fie sunt evidențiate fie au un regim de moderare diferit față de ceilalți comentatori;
  • Calitatea comentariilor contează: 52% din site-uri permit recomandarea comentariilor și ordonarea acestora după popularitate.

Cercetarea noastră arată că deși sunt limitări tehnice și legale cu care se confruntă orice publisher, există suficientă libertate pentru ca fiecare publicație să decidă cum dorește să arate secțiunea sa de comentarii și unde să tragă linia în privința comportamentului inacceptabil al utilizatorilor. Termenii, condițiile și practicile dezvoltate în proiectul „Less Hate, More Speech” nu sunt nici dintre cele mai permisive, nici printre cele mai draconice. Ele stabilesc echilibrul potrivit pentru proiect și publisher și sunt, în consecință, unele dintre cele mai detaliate și clare recomandări pentru comentatori dintre câte se pot întâlni online, în special în contextul din România.

Citește rezumatul cercetării.

Citește raportul integral.

Share
+1
Tweet
Share

Comentarii

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




Fii primul care scrie un comentariu pentru acest material!

Less Hate, More Speech - Tinerii se implică!

Proiectul este derulat de Median Research Centre (MRC) în parteneriat cu Asociaţia Educ și se adresează tinerilor între 12 și 17 ani, cu scopul de a-i ajuta să identifice și să combată hate speech-ul, atât în mediul online, cât și în cel offline.

Află mai multe de pe site-ul proiectului.

Proiectul pe scurt

OpenPolitics

Articole recente

Percepțiile jurnaliștilor despre comentarii, moderare și relația cu cititorii
Quiz: moderează declarațiile politicienilor!
Eveniment Less Hate, More Speech

Coordonat de

Parteneri

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Politica de confidentialitate | Politica de Cookie
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
- Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
FUNDATIA MRC - MEDIAN RESEARCH CENTRE lesshate.openpolitics.ro Politica de confidentialitate
Denumiri Cookie: preferinte-gdpr
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează
- A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului
- Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web
- Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Politica de confidentialitate
Denumiri Cookie: _ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
FUNDATIA MRC - MEDIAN RESEARCH CENTRE lesshate.openpolitics.ro Politica de confidentialitate
Denumiri Cookie: preferinte-gdpr-analytics
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Interacţiuni social media (like & share)
- Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc)
- Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Politica de confidentialitate
Denumiri Cookie: a11y, act, csm, P, wd, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Politica de confidentialitate
Denumiri Cookie: GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.