Cifrele mari din moderarea comentariilor online
Less Hate: 20% dintre cele 600.000 de comentarii publicate pe cele 4 site-uri au avut nevoie de moderare.
More Speech: 26.000 de comentatori au interacționat între ei sau cu moderatorii și jurnaliștii în perioada de moderare supravegheată din proiect.
Pe scurt, raportul prezintă tendințele mari și efectele moderării care se pot observa din întregul proces de moderare aplicat pe cele 4 site-uri (GSP.ro, Tolo.ro, Paginademedia.ro, Blogsport.ro) prin comparații între diferite perioade de timp (înainte și în timpul perioadei de moderare). Acestea se referă mai ales la impactul asupra site-urilor respective (în termeni cuantificabili, de trafic, consum, număr de comentarii) și asupra comentatorilor și tiparelor de comentare.
Câteva lucruri mertă a fi reținute din toate analizele realizate:
- Din evoluțiile prezentate în graficele zilnice pentru toate site-urile (în ceea ce privește procentul de comentarii moderate) e vizibilă o tendință descrescătoare, care poate sugera că nevoie de moderare a scăzut în timp. Asta cu atât mai mult cu cât nu e plauzibil ca moderatorii să fi scăzut din intensitatea cu care au aplicat moderarea spre finalul proiectului, dimpotriva.
- Pe GSP.ro, atunci când am comparat un an din pre-moderare cu un an din perioada de moderare am observat un efect al implementării moderării pe site: mai mulți comentatori au comentat mai puțin. Cu alte cuvinte s-a văzut nevoia introducerii sistemului de moderare mai ales în procentul de comentarii moderate din totalul de comentarii care a crescut de la 18% în pre-moderare la 21% în moderare. În același timp, această comparație între pre-moderare și perioada de moderare e destul de anevoioasă vând în vedere maniera puțin sistematică în care se făcea moderare pe site înainte de intrarea în acest proiect.
- Sistemul de moderare (SIDECO) implementat pe aceste site-uri nu poate fi o cauză care să fi influențat negativ site-urile, atât timp cât creșterile și descreșterile în cifre pot fi explicate prin alți factori.
- De exemplu, pe GSP.ro, în ciuda faptului că a existat o scădere a numărului de utilizatori unici pe site (13%) în pre-moderare față de moderare, care nu poate fi atribuită introducerii moderării, ci unui cumul de factori independenți de proiect (intrarea unui nou jucător pe piața de site-uri de sport – DigiSport – sau scăderea participării sportivilor români în competițiile internaționale), a existat și o creștere a consumului. S-a observat o creștere de 58% în privința paginilor site-ului consumate de utilizatori între începutul și finalul perioadei de un an din moderare.
- Site-urile care nu au avut un profil predominant sportiv (Tolo.ro și Paginademedia.ro), și-au mărit audiența în perioada moderării, dar aceasta se datorează mai ales deciziilor editoriale.
Mai multe detalii despre cifrele mari din moderare, în raportul dedicat.
Mai multe informații despre cum s-a realizat moderarea în proiect, aici.
Un set de reguli folositoare oricărei comunități online rezultate din cercetarea din proiect, aici.
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Less Hate, More Speech - Tinerii se implică!
Proiectul este derulat de Median Research Centre (MRC) în parteneriat cu Asociaţia Educ și se adresează tinerilor între 12 și 17 ani, cu scopul de a-i ajuta să identifice și să combată hate speech-ul, atât în mediul online, cât și în cel offline.
Află mai multe de pe site-ul proiectului.
Comentarii